Negen suggesties voor filmmakers die moeite hebben met het produceren van hun korte film

Het maken van die eerste korte film, waarin filmmakers hun tanden knippen en volwassen worden, is een overgangsrite voor elke filmmaker. Ze leren over filmmaken door veel fouten te maken, zowel grote als kleine. Het is misschien de manier van het universum om het onwaardige en onwillige uit te roeien. Het is ook een episch avontuur door de grootste toppen en de laagste valleien, aangezien beginnende filmmakers snel ontdekken dat het hebben van een paar mensen, een microfoon en een camera niet genoeg is.

Hier volgen negen cruciale ideeën om filmmakers te helpen bij het plannen, produceren en navigeren door de vele moeilijkheden en beproevingen van het maken van hun eerste korte films.

1. Neem een ​​pauze van de wolken

Het is goed om grote ambities en hoge doelen te hebben, maar het ergste wat je kunt doen is het proces ingaan met onrealistische verwachtingen. Het zou helpen als je realistisch was in je verwachtingen. Houd je voeten op de grond. Wanneer u begint te geloven dat wanneer u zich tot durfkapitalisten wendt, plaatselijke artsen of tandartsen (of plaatselijke rijken in het algemeen), investeerders of voorverkoopdistributie uw projecten zullen financieren, zult u snel merken dat alles wat u in veel onafhankelijke boeken over het maken van films is een mythe.

2. Begrijp de verantwoordelijkheden van crowdfunding en begrijp dat het hoogstwaarschijnlijk een eenmalige deal is.

Succesvolle crowdfunding-filmmakers begrijpen dat het een fulltime, trotszuigende put van wanhoop en angst is.

Je moet ongelooflijk actief zijn op Facebook, Twitter en alle andere sociale media waar ik te oud voor ben. Het zijn 30-40 dagen non-stop Facebook-berichten, tweets en e-mails geweest, die je allemaal hebben laten smeken om geld van vreemden, vrienden, familie en familieleden. Je zult hun sociale media-feed overspoelen met talloze verzoeken om geld van hen en iedereen die ze kennen. U kunt niet stoppen totdat u uw doelbedrag in dollars hebt bereikt of overschrijdt, want onthoud, als u niet het volledige bedrag ophaalt, krijgt u geen cent en is al uw harde werk voor niets geweest.

3. Auditie

Er zijn acteurs voor nodig, niet alleen iemand die regels kan reciteren.

Je vrienden en familieleden gebruiken als handvatten en PA’s (d.w.z. gratis arbeid), en we gebruiken ze als je cast, is iets heel anders. De uitvoering van een korte film zal het doden wanneer het op het scherm komt, en het publiek kan een waardeloze en zelfbewuste acteur op anderhalve kilometer afstand ruiken.

Uiteindelijk zal je casting alles zijn, vooral voor je lead(s), omdat je een ongelooflijke prestatie op een klein podium kunt opnemen en toch overtuigend kunt maken. Met zijn optreden zal een geweldige acteur een publiek boeien.

4. Creëer een live filmervaring

Korte films, belichting, lenzen en cameratechnologie zijn allemaal cruciaal. Je bewijst jezelf en je acteurs een grote dienst als je iets kunt doen dat er functioneel uitziet. Ja, hoewel sommige scenarioschrijvers dit feit zouden verachten, kan esthetiek soms voorrang krijgen op de diepte van de geschiedenis in korte films. Er zijn zoveel fantastische korte scripts verspild vanwege de slechte productiewaarde en esthetiek.

Dus ga naar de meest visueel aantrekkelijke plaatsen die je kunt. Huur of werk samen met een aantal briljante verlichtingsspecialisten en een fantastische cameraman – en hoop dat ze uitstekende apparatuur hebben. Als ze dat niet doen, besteed dan een aanzienlijk deel van uw geld aan het vinden van wat via lokale bedrijven, nieuwszenders of instellingen. Als je verhaal speciale effecten vereist, zorg er dan voor dat je visueel in staat bent om ze te leveren.

5. Blijf weg van clichés en vertel ons een boeiend verhaal.

Je zou het beste zijn als je als filmmaker opvalt, en je korte films moeten hetzelfde doen. Op elk festival spoken verschillende korte filmclichés, waardoor de jury met hun ogen rolt – niet meer dan het sprekende hoofdcliché.

Vermijd pratende hoofdfilms waarin mensen rond een tafel of op een specifieke plek zitten en gewoon met elkaar praten. Het is een verleidelijke trope voor filmmakers omdat het gemakkelijk te filmen is en meestal maar een paar stoelen nodig heeft, maar het publiek vindt het saai. En het wordt al snel saai.

6. Beperk de rijtijd tot een minimum.

Korte films kunnen tot 45 minuten duren, maar ga daar niet heen. Tenminste niet voor je eerste paar snelle flicks. Voor het korte filmpubliek is 45 minuten – of zelfs 30 minuten – een enorme verplichting, en negen van de tien keer is het een bewijs van overschrijven en oversturen in plaats van meer inhoud.

Met een kortere duur kun je een veel groter effect hebben. Daarnaast betekent een kortere wandeltijd dat er minder te zien is. Als er minder te filmen is, kun je je tijdens het filmen meer concentreren op de belangrijke verhaal- en personagemomenten.

7. Zorg ervoor dat je cast en crew goed gevoed zijn.

Een gelukkige cast en crew krijgen goed eten. Deze mensen werken hoogstwaarschijnlijk gratis en besteden dagen en dagen aan fotografie weg van hun vrienden, families en banen. Ze verwachten dat je een paar foto’s maakt en ze neemt nadat je hebt genomen wat ze doen.

Of er nu weinig of veel zijn, deze mensen werken hard om maak uw idee werkelijkheid. Ze zullen je waardering voelen en je volgen waar je ook gaat als je ze goed voedt met unieke toppings, lekkernijen en diners. Peanut M & Ms is een eeuwige favoriet.

8. Wees een medewerker, geen dictator

Het is veel te gemakkelijk om verstrikt te raken in het stereotype van de dictator die absolute macht over iedereen heeft. Het is tenslotte jouw schip als regisseur en de verantwoordelijkheid voor alle onderdelen van de productie rust op jouw schouders.

Het zou echter het beste zijn om nauw samen te werken met je acteurs en crew, vooral nu. Laat uw filmfotograaf enkele suggesties aandragen. Vraag naar hun mening over de opname. Laat je acteur zijn gedachten bijdragen. Laat ze zo creatief zijn als ze willen met hun personages. Sta hen toe bezwaar te maken tegen sommige keuzes van het script. U kunt vertrouwen op de licht- en geluidsteams om de klus te klaren. Geloof in je redactionele instinct. Vertrouw ze allemaal en let op wat ze te zeggen hebben. Omring je met getalenteerde mensen die je bijvoorbeeld op internet, op universiteiten en in theatergroepen vindt. Aarzel niet om samen te werken met vreemden die een gave of expertise hebben die je kunt gebruiken.

9. Je moet bedelen, lenen en je vriendschapsbanden gebruiken

Edward Burns, een indiefilmlegende, geeft dit advies.

Je kunt niet al je geld uitgeven aan plaatsen, rekwisieten, kostuums en andere uitgaven bij het opnemen van een korte film met een klein budget. Je bent aangewezen op bedelen en lenen. Vind visueel aantrekkelijke panden en neem contact op met de eigenaren met een eenvoudig verzoek. Vertel ze dat je aan het filmen bent en bied aan om ze op te nemen in de aftiteling; Als het een bedrijf is, bied dan aan om hun etalage in een gevestigde brede opname of zoiets te hebben. Wees nooit bang om iemand te benaderen en een vraag te stellen. Mensen houden van films, en velen zullen extatisch zijn over hun deelname aan de productie.